29. MARTS, 2017

SÅDAN BLIVER DU KLAR TIL ET HALVMARATHON

Der findes selvfølgelig ikke kun en opskrift på, hvordan du bliver klar til at løbe et halvmarathon. Det handler om dig, dit mål og løb, men der er alligevel nogle generelle ting, du kan gøre nu for at blive klar.   

Du er sikkert allerede i fuld gang med træningen frem mod de 21,0975 kilometer, men udover at holde fast i træningen er der et par andre ting, du kan gøre allerede nu for at blive helt klar til den store dag.

Test dit grej
Med en måneds tid til Lillebælt Halvmarathon og to måneder til BESTSELLER Aarhus City Halvmarathon er det nu du skal begynde at teste dit grej, så du undgår overraskelser på selve løbsdagen.

Vil du løbe med gel eller andre energiprodukter til løbet, er det en rigtig god idé at teste dem af inden, så du ved, hvordan din krop reagerer på dem. Det er nemlig rigtig ærgerligt at udgå af løbet, fordi du får ondt i maven af dine energiprodukter.

Det samme gælder dine løbesko. Skal de skiftes inden løbet, er det en god idé at gøre det nu, så du kan nå at løbe dem til. Det er nemlig super ærgerligt at få ødelagt sit løb af nye løbesko der ikke sidder, som de skal. Jagter du en ny PR, kan du med fordel skifte til et par letvægtssko, fx asics eller Saucony

Test desuden dit tøj, så du løber i det der virker bedst for dig og undgår skarve mærker.

Trænger udstyret til en opdatering inden den store dag? Find vores store udvalg af løbesko og -tøj her

Husk væske
Din krop mister væske, når du løber, og derfor er det vigtigt at få fyldt på undervejs. Hvor meget væske du har brug for afhænger af din kropstørrelse, intensitet, din form og selvfølgelig vejret. Er det for eksempel varmt på løbsdagen, har du brug for mere væske.
Test af i din træning hvor meget og hvor ofte, du har brug for væske. På løbene er der væskedepoter cirka hver 5. kilometer, men har du brug for mere væske end det, kan du vælge at løbe med et væskebælte. Brug din træning nu til at vænne dig til bæltet og at indtage væske undervejs.

Sæt dig et realistisk mål 
Har du sat dig et mål for løbet, så tænk det ind i din træning og overvej, om det er realistisk.
Løber du efter en bestemt tid, så træn i det pace du skal løbe i for at nå målet. På den måde er du sikker på, at du kan holde det på løbsdagen og ikke går død undervejs. Hold dig til dit mål på løbsdagen og stil dig i den fartgruppe du har trænet efter. Følg tempoet og undgå at lade dig rive med i starten af løbet, for så risikerer du, at kræfterne slipper op sidst på ruten. Det er bedre at få en god oplevelse undervejs og have overskud til at give den ekstra gas i slutningen af løbet.

Hvordan forbereder du dig i de sidste dage op til løbet? Det kan du læse meget mere om her

Der er kun få måneder til startskuddet lyder til Lillebælt Halvmarathon og BESTSELLER Aarhus City Halvmarathon, så det er nu, du skal begynde at teste dit grej af og sætte dit sidste ind i træningen, så du er helt klar til den store løbefest. 

Kundeservice

89 87 36 36

kundeservice@sportmaster.dk

FAQ

Åbningstider

Mandag - Fredag10 - 14 
Lørdag - Søndag10 - 14

Følg os

VILD MED SPORT

Sportmaster Instagram

VILD MED FODBOLD

Sportmaster Instagram
Image alt

e-mærket

Image alt

En del af Sport 2000

SPORTMASTER er stolte over at sponsorere:
Image alt
Image alt
Image alt
Image alt
Image alt
Image alt
Image alt
Image alt
Image alt
Image alt
Image alt
Image alt