Gå til forside

8. JANUAR, 2016

ADIDAS FØRSTE SPEEDFACTORY ER LANDET I TYSKLAND

adidas har netop afsløret de første glimt ind i fremtidens produktion af sportssko med et pilot SPEEDFACTORY i Tyskland.

Ved brug af automatiseret produktion kommer produktionen dertil, hvor forbrugeren er, så SPEEDFACTORIES vil kunne frembringe high-performance sportsudstyr hurtigere end nogensinde før.

SPEEDFACTORY omfatter intelligent robotteknologi, der ikke kun giver den allerhøjeste kvalitet, men som også kan præsentere et unikt design på sko. De første koncept sko omfatter 500 par adidas løbesko, som afsløres i første halvår af 2016 med en fuld produktion til forbrugerne til lancering i den allernærmeste fremtid.

"SPEEDFACTORY kombinerer design og udvikling af sportsudstyr med en automatiseret, decentraliseret og fleksibel fremstillingsproces. Denne fleksibilitet åbner dørene for os til at komme meget tættere på markedet, og hvor vores forbruger er," siger Herbert Hainer, administrerende direktør for Adidas Group . "I sidste ende er vi i forreste linie med at forny hele branchen ved at udvide grænserne for, hvordan, hvor og hvornår vi kan fremstille vores markedsførende produkter."

adidas er i øjeblikket ved at opsætte et pilot SPEEDFACTORY i Ansbach i Tyskland. Udover bedre at møde forbrugernes behov, vil netværket af SPEEDFACTORY have en betydelig positiv indvirkning på miljøet, da der skæres ned på skibsfartens udledninger, og ved blandt andet drastisk at reducere brugen af ​​lim og derved opløsningsmidler.

"Set-up af den første SPEEDFACTORY er nu sparket i gang i Ansbach, Tyskland, og vil fremdrive et globalt netværk af automatiseret produktion, som med helt ny og banebrydende teknologi vil opstå i byer rundt om i hele verden. De første 500 par adidas sko vil hjælpe os med at sætte scenen for kommerciel storskala produktion, så de enkelte forbrugere lokalt kan få, hvad de ønsker, når de ønsker det, hurtigere end nogensinde, "udtaler Gerd Manz, Vice President Technology Innovation på adidas.

 

SPEEDFACTORY er kun begyndelsen på Adidas’ vision om at tilbyde forbrugerne en holistisk og højteknologisk oplevelse ved at bruge ny og revolutionerende produktionsteknologi. Dertil kommer in-store kundetilpasning og interaktive digitale oplevelser. Startende med SPEEDFACTORY vil adidas udrulle disse banebrydende initiativer i butikkerne og via digitale forbrugeroplevelser.